Veelgestelde vragen

U heeft een vraag? U kunt bellen, mailen of langs komen. We proberen dan zo snel mogelijk uw probleem op te lossen of de vraag te beantwoorden. Maar het kan sneller! Wij hebben een lijst van veelgestelde vragen opgesteld, zodat u zelf aan de slag kunt gaan. Lekker snel en handig voor u. Komt u er toch niet uit, mail of bel even of kom bij ons langs. De koffie staat klaar.

Hoe installeer ik de navigatiekaart op mijn Android toestel?

Android toestellen werken met Apps. Dat is vergelijkbaar met Apple. Deze APP moet met een APK bestand op het toestel worden geïnstalleerd. Om de navigatiesoftware  op een Android toestel optimaal te laten presteren raden wij u aan dit eerst via de filebrowser op het toestel te kopiëren. Daarna kunt u de installatie alsnog uitvoeren. Neem de volgende stappen zorgvuldig door om een goede werking te garanderen.

  • Steek de navigatiekaart in de GPS slot
  • Ga naar de filebrowser (oranje icoon)
  • Selecteer de GPS kaart
  • Selecteer rechts boven alle files (vinkjes verschijnen voor alle bestanden)
  • Selecteer links onder de kopieerfunctie(de 2 bladzijden)
  • Ga links boven naar de Flash drive
  • Selecteer wederom de kopieerfunctie
  • Het toestel zal d.m.v. pasting de bestanden op het toestel installeren
  • Verwijder de navigatiekaart uit de GPS slot
  • Scroll naar beneden op de Flashdrive en selecteer de navigatie APK
  • Ga naar instellingen waar je kunt toestaan om onbekende bronnen te installeren
  • Activeer deze functie en druk op de back button rechts bovenin
  • Druk vervolgens wederom op de navigatie APK en de software wordt geinstalleerd.
  • Selecteer de gereedfunctie
  • Ga naar instellingen
  • Ga naar navigatie instelling
  • Ga naar navigatie application options
  • Selecteer de geinstalleerde software
  • De software is nu geprogrammeerd onder de NAVI button aan de linker- of rechterzijde van het scherm
  • Druk op NAVI en uw software is gereed voor gebruik
  • Lukt het toch niet, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag.

Wat moet ik doen als ik niet meer kan koppelen via Bluetooth?

De Bluetooth verbinding tussen uw telefoon en uw toestel kan wel eens vastlopen. Vervelend. Misschien kunt U dit euvel zelf snel verhelpen. Er zijn twee manieren om dit op te lossen.

  1. Verbreek de verbinding op uw telefoon en uw toestel. Verwijder daarnaast op beide toestellen de beschikbare Bluetooth verbindingen. Zoek via de telefoon opnieuw naar uw systeem en koppel deze opnieuw. Vaak is nu het probleem al opgelost.
  2. Maakt u gebruik van een Windows of Android gestuurd systeem dan is vaak het uitvoeren van een RESET de oplossing. Op uw toestel zit een klein RST knopje. Dit kunt u met een paperclip bedienen. Houdt dit 10 sec. ingedrukt. Daarna zal het toestel opnieuw opstarten. In vele gevallen is hiermee het probleem opgelost.

Lukt het toch niet, wij staan voor U klaar. Wij helpen U graag.

Kan ik een navigatiesysteem dat ik bij Car Audio Limburg heb gekocht zelf aansluiten?

Deze vraag wordt ons bijna dagelijks gesteld. Het is moeilijk om daar een eenduidig antwoord op te geven. Een ding is zeker. Vergeleken met vroeger is het monteren van een navigatiesysteem er niet makkelijker op geworden. Vaak moet er rekening gehouden worden met het dashboard van de auto, zodat diverse elektronische accessoires blijven werken zoals de stuurwielfunctie of de originele USB.

Ook zijn de navigatiesystemen tegenwoordig veel uitgebreider dan vroeger waardoor er meer aangesloten moet worden dan verwacht. Twijfelt u, informeer dan vooraf naar de mogelijkheden. Car Audio Limburg adviseert u graag. Dan kunt u weer verder aan de slag.

Komt u er zelf echt helemaal niet uit dan staan wij graag voor u klaar. We maken een passende offerte en plannen een professionele montage. En …………..zo bent u verzekerd van de garantie op het toestel en de montage.

Hoe kan ik mijn Wifi koppelen met mijn systeem?

Mocht uw toestel beschikken over een WiFi dongle of ingebouwde WiFi module dan kan deze gekoppeld worden met een internetverbinding.
Dit kan dan via de Hotspot van uw telefoon of met uw thuisnetwerk. Vaak zien we wel dat de thuisnetwerkverbinding minder stabiel werkt dan de Hotspot op de telefoon. Als u op uw toestel bij instellingen naar WiFi gaat dan ziet u daar alle beschikbare netwerken. Klik de gewenste verbinding aan en voer het wachtwoord in. Daarna verschijnt er rechtsboven een Wifi icoontje en bent u verbonden.

Bij Android toestellen dient u eerst een Google Account aan te maken alvorens u in de Playstore kunt komen. Hier wordt ook naar gevraagd als U in de Playstore zit. Dit is ook via de optie instellingen/account aan te maken. Lukt het toch niet, een belletje of mailtje kan U verder helpen.

Hoe zit het met garantie als ik zelf gemonteerd heb?

Op Overzeese producten heeft u 1 jaar garantie. Op Europese producten 2 jaar. Als wij het toestel hebben gemonteerd krijgt u 1 jaar garantie op de montage. Heeft u het zelf gemonteerd dan heeft u alleen garantie op het toestel. Mocht bij een defect blijken dat er tijdens montage fouten zijn gemaakt, dan kan dit gevolgen hebben voor uw garantie. Houdt er dus rekening mee dat u uw toestel ten allen tijde op de juiste manier monteert. Dat voorkomt teleurstellingen.

Kunnen ook zelf gekochte spullen gemonteerd worden?

Car Audio Limburg monteert uiteraard ook spullen die u zelf heeft aangeschaft. Hiervoor rekenen wij gewoon ons uurtarief. Op de montage krijgt u 1 jaar garantie. Car Audio Limburg onderneemt geen actie zodra producten defect zijn. Hiervoor moet u contact opnemen met de firma waar u de producten heeft aangeschaft. De garantieplicht ligt wettelijk bij de verkoper.

Wordt de GRATIS camera ook GRATIS geinstalleerd?

Bij deze actie krijgt u bij aanschaf van een navigatiesysteem alleen de camera gratis. De montage niet. Uiteraard kunnen wij de montage wel voor u verzorgen. Dit wordt door ons in rekening gebracht. Wij maken voor u vooraf een offerte.

Mocht u niet tevreden zijn over uw toestel of u heeft zich inmiddels bedacht?

Dan heeft u als klant de mogelijkheid de bestelling binnen twee weken te retourneren mits het product onbeschadigd in de originele verpakking wordt terug gestuurd. Als daaraan is voldaan ontvangt u uw betaling uiteraard terug. Echter de retourkosten zijn wel voor uw rekening.

Kan ik mijn product ook op zaterdag laten monteren?

Montage op zaterdag is mogelijk. Ons bedrijf en de werkplaats zijn dan geopend van 9.00 uur tot 13.00 uur. Zaterdag is wel een zeer gewilde dag. Houdt er dus rekening mee dat uw montage op deze dag wellicht later wordt ingepland dan gewenst. Door de week zijn de mogelijkheden vanzelfsprekend veel ruimer.

Zijn alle artikelen uit voorraad leverbaar?

Wij hebben een assortiment van meer dan 20.000 artikelen. U begrijpt wel dat niet alle artikelen uit voorraad leverbaar zijn. Wel streven wij naar een zo’n kort mogelijke levertijd. Op onze site www.caraudiolimburg.nl kunt u zien wat de verwachte levertijd is van uw gewenste product.
Als het artikel binnen is krijgt u van ons direct bericht.

Waarom geen GRATIS verzending?

Wij doen dagelijks ons uiterste best om onze producten zo scherp mogelijk aan te bieden. Veel bedrijven verwerken de verzendkosten in hun producten. Om zo transparant mogelijk te blijven hebben wij ervoor gekozen dit niet te doen. Bestellingen vanaf € 50,- verzenden wij GRATIS. Bij goedkopere bestellingen brengen wij leveringskosten in rekening. De verzendkosten zouden anders de geringe winstmarge overstijgen.

Is het mogelijk mijn bestelling bij u af te halen?

Het is uiteraard mogelijk om uw bestelling bij ons af te halen. Wanneer uw product op voorraad is ontvangt u hier bericht van. Geef duidelijk van tevoren aan wanneer u het wilt komen ophalen. De koffie, de bestelling en wij staan voor u klaar.

Welke speakers zijn voor mij het beste?

Afhankelijk van muziekkeuze, type auto, gewenste resultaat en budget hebben wij diverse mooie speakermerken in ons programma. Mocht u bepaalde wensen hebben dan is het bezichtigen van onze showroom een goede optie. Hier kunnen wij u middels een luistersessie de verschillen duidelijk laten horen. En wij nemen samen de tijd voor een passend en goed advies.

Ik heb mijn originele radio vervangen door een aftermarketradio. Waarom werkt deze nu niet?

Originele radio’s werken anders dan aftermarket systemen. Om een aftermarket systeem werkend te krijgen zult u een afspraak moeten maken om dit in onze werkplaats op de juiste manier aan te laten sluiten. Wij helpen u graag en maken een passende offerte.

Welke achteruitrijcamera past er in mijn auto?

In onze rubriek camera’s vind u alle mogelijke camera oplossingen. Dit kan bij veel auto’s al op het originele scherm of op een aftermarket multimediasysteem met camera ingang. Een alternatief is op een extern scherm of in een vervangende binnen spiegel met camera input. Staat uw oplossing hier niet bij neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Kan ik een AuX aansluiting krijgen in mijn auto om via mijn telefoon te kunnen afspelen?

Hier zijn verschillende oplossingen voor. Car Audio Limburg heeft voor nagenoeg elke auto een oplossing. Wij werken met autospecifieke interfaces of modules die aangestuurd worden via de FM ingang (dit is geen FM transmittor). Kijk gerust eens in de rubriek USB/BT/AuX of neem contact op met 085-2733625. Wij staan graag voor u klaar.

Krijg ik ook garantie op de montage?

Als u uw spullen bij Car Audio Limburg heeft laten monteren dan krijgt u 1 jaar garantie op deze werkzaamheden.

Ik ben het wachtwoord van mijn radio kwijt. Wat nu?

Vervelend. Wij lossen het graag voor u op. Dit is namelijk een probleem dat uzelf niet kunt verhelpen. Wij zijn bereikbaar op 085-2733625. Bel en wij verhelpen het snel!!!

Moet ik een afspraak maken om jullie showroom te bezichtigen?

Onze showroom is dagelijks geopend van 10.00 uur tot 18.00 uur. Op zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur. Het is natuurlijk alijd beter van tevoren een afspraak te plannen. Dan kunnen wij genoeg tijd voor u vrijmaken.

Mijn product staat er niet tussen. Wat nu?

Wij werken er dagelijks hard aan om onze webshop zo compleet mogelijk te houden. Het kan wel eens voorkomen dat uw product niet op onze webshop getoond wordt. Sorry…ook wij zijn maar mensen. Neem dan gerust contact met ons op. We kunnen u snel antwoord geven.

Ik vind het product elders voor een betere prijs. Wat moet ik doen?

Met een webshop van meer dan 20.000 producten is het onmogelijk om altijd de goedkoopste te zijn. Zit er werkelijk een groot verschil in de prijs, neem dan gerust contact met ons op.Samen komen we er misschien wel uit.

Ik heb een product gevonden waar mijn type auto niet bij vernoemd staat. Gaat dit dan wel passen?

In dit geval kunt u ons het beste informatie van uw auto sturen en een foto van uw interieur aanleveren. Wij zoeken dan graag voor u uit of het mogelijk is in uw auto. U krijgt van ons een “ passend “ antwoord.

Kan ik als Belgisch bedrijf ook zonder BTW bij jullie inkopen?

Belgische bedrijven kunnen bij ons producten kopen zonder BTW. Hiervoor hebben wij een geldig BTW nummer nodig. Neem contact met ons op om deze mogelijkheden te bespreken. Wij zijn u graag van dienst.

Moet ik bij jullie ook betalen voor onderzoek?

Wij hanteren een standaard onderzoektarief van € 27,50 incl. BTW als we binnen 1 uur het probleem in uw auto hebben kunnen constateren. Mocht er zich een probleem voordoen dat niet binnen dit tijdsbestek te vinden is, dan zullen wij de auto op en ander moment moeten inplannen tegen ons regulier uurtarief van Euro 59,- incl BTW/ uur.

Is Xenon of LED verlichting echt zoveel beter dan Halogeen?

Ja , dat is het zeker. Xenon en LED geven tot 8 x meer licht dan Halogeen. Dit is wel afhankelijk van het type koplamp. Wilt u daar meer over weten, wij staan voor u klaar.

Bestaan er ook subwoofers die geen ruimte innemen in mijn kofferbak?

Inmiddels zijn er diverse alternatieve oplossingen waarbij u nagenoeg geen ruimte verliest bij het plaatsen van een subwoofer. Denk hierbij aan actieve woofers die onder de stoel geplaatst worden. Ook een platte subwoofer in de kofferbak zou hier een mooi alternatief voor kunnen zijn. Slimme woofers

Mijn klokje op mijn Android of windows systeem loopt niet gelijk. Hoe los ik dit op?

Volg onderstaand stappenplan:

1.Ga naar instellingen
2.Ga naar tijd en datum
3.Schakel de automatische tijdzone en GPS tijd uit
4.Selecteer de juiste tijdzone (Amsterdam)
5.Stel de tijd juist in
6.Vanaf nu zal de tijd niet meer veranderen
Niet gelukt? Bel of mail snel!!!!